„Za velkou výhodu Mobilního Rozhlasu považuji to, že si lidé mohou zvolit odběr konkrétních kategorií,“ hodnotí službu místostarosta Sehradic

18. ledna 2021
Menší obec

Malá obec Sehradice leží nedaleko lázní Luhačovice na území CHKO Bílé Karpaty. Celá oblast je vyhledávaným rekreačním místem. Jak se daří chytré komunikaci v obci o velikosti necelých 700 obyvatel? Na naše otázky odpověděl Petr Kučera, místostarosta Sehradic.

Jak důležitý je pro vás Mobilní Rozhlas směrem ke komunikaci s občany?

Mobilní Rozhlas jsme zavedli přibližně před rokem a stal se důležitou součástí obecní komunikace. Lidé oceňují možnost dostat zprávu do aplikace nebo přes SMS a tomu odpovídá i podíl registrovaných obyvatel. Ačkoliv jsme v počátcích nevěděli, zda občané nový informační kanál ocení, ukázalo se, že ano. Zapojena je zatím přibližně třetina všech obyvatel žijících v naší obci, tudíž pokrytí domácností je více jak polovina domácností.

Přes Mobilní Rozhlas hlásíme i pohyb podezřelých osob a využíváme ho jako kanál pro ztráty a nálezy. Osvědčil se nám také při nedávných téměř povodních.“

Využíváte i jiné kanály nebo je to pro Vás ten jediný nejdůležitější? Umíte si představit informování občanů bez Mobilního Rozhlasu?

Máme klasický rozhlas, který používáme cca 1-2x týdně. Osobně bych ho klidně ještě omezil a nechal pouze na ty nejakutnější zprávy. Dále informujeme přes televizní kanál, který mohou sledovat občané využívající signál přes kabelovou televizi. Těchto lidí ovšem stále ubývá, protože jde o zastaralou síť. Momentálně ji má přibližně polovina obyvatel a obecní úřad zde zveřejňuje základní informace, které naleznou i jinde.

Mobilní Rozhlas je u nás zatím v začátcích a někteří obyvatelé jsou zvyklí na klasický amplionový rozhlas, který vyžadují a preferují. Přejeme si ale, aby Mobilní Rozhlas mělo co nejvíc lidí a budeme se o to snažit tím, jaké zprávy a jak aktuálně poskytujeme. Z dlouhodobého hlediska bychom totiž chtěli vše směrovat spíš právě do mobilní komunikace.

K čemu všemu Mobilní Rozhlas využíváte a o čem občany informujete?

Posíláme informace ze všech oblastí života v obci. Jedná se o aktuality z farnosti, obecního úřadu i krizové informace. Nesuplujeme ale informace veřejnoprávních médií, viz velmi časté změny ohledně koronaviru. Hlásíme i pohyb podezřelých osob a využíváme MR jako kanál pro ztráty a nálezy. Osvědčil se nám také při nedávných téměř povodních. Využíváme ho k informování o kulturních akcích, změnách ordinačních dob lékařů, posíláme nabídky pracovních míst.

Za velkou výhodu Mobilního Rozhlasu považuji to, že si lidé mohou zvolit odběr konkrétních kategorií. Když někoho nezajímají místní nabídky prodeje nebo novinky z farnosti, nemusí je odebírat, což je oproti klasickému rozhlasu velké plus. 

Patříte mezi obce, které mají nejlépe zvládnutou komunikaci směrem k občanům. Co je podle Vás důležité (jak komunikaci vést), aby si občané zprávy četli a měli o ně zájem?

Musíte být aktuální a nečekat se zveřejněním zprávy či novinky, ale dát o ní vědět hned. Naší snahou je střídat tematiku zpráv, pokud je to možné tak, aby byly pestré – něco z kultury, obecního dění atd. Důležitá je lokálnost zpráv a doplnění o fotografii či obrázek z místa. 

Posíláme také informace o životních událostech, nově narozených občáncích, o úmrtích, oznamujeme životní jubilea… to vše jsou mezi občany vítané informace. Když se zpráva týká nějaké firmy, snažíme se vložit odkaz na web, aby si lidé mohli hned najít další podrobnosti.

Na jaké druhy sdělení občané nejčastěji reagují a které nejvíce otevírají?

Občany hodně zajímají místní sdělení a nabídky – třeba prodej vánočních stromků a kaprů, termíny, kdy přijede kominík a podobně. Vítané jsou i standardní informace z úřadu. Naopak jsme oproti jaru výrazně omezili informování o covidu, to necháváme spíš na další informační kanály, především na TV.

Co byste u Mobilního Rozhlasu uvítali do budoucna?

Jako neuvolněný starosta, který pracuje především odpoledne, bych uvítal, aby na dotaz v chatu komunikovali pracovníci i v pozdějších hodinách. Ocenil bych i konkrétnější odpovědi na podněty a návrhy ze stran uživatelů.



Související

Kontaktujte nás!