Představte si, že čtete tyto řádky a na město, ve kterém se zrovna nacházíte, se žene tornádo. Zvenčí vás varují aplióny, ale vy je neslyšíte. A právě v tu chvíli vám chce pomoct Mobilní rozhlas a upozornit vás notifikací na mobilu.
Podobných služeb, jako je Mobilní rozhlas, na našem trhu postupně přibývá. Jde přitom o ucelené platformy pro komunikaci samospráv (například měst) s občany. V Česku Mobilní rozhlas využívá kolem tisícovky měst a obcí, což je přibližně 1/6 ze všech obcí, které u nás máme. Konkrétně je mezi nimi třeba Znojmo, Benešov a některé městské části Prahy.
Tyto služby jsou ale vedle revoluce v komunikaci samospráv také dobrým byznysem a z určitého úhlu pohledu také dalším velkým bratrem, který má za cíl získat kontakty, polohu a další informace o běžných lidech.
Jak tento byznys funguje, jak se Mobilní rozhlas dostává ke starostům a jak jim prodává svoje služby? O tom jsem si povídal s ředitelem firmy Ondřejem Švrčkem.
Co se ve videu dozvíte?
- Kolik Mobilní rozhlas stojí, jak se určovala jeho cena a na čem vydělává nejvíce peněz?
- Jaká je základní filosofie Mobilního rozhlasu a jak se ji snaží šířit mezi lidi?
- Jak probíhají oslovování a jednání se starosty?
- Proč Mobilní rozhlas nemusí investovat do marketingu a jak se aplikace dostává k uživatelům?
- Jak probíhá vývoj a jak se zabezpečují získaná data?
- Jak se tato data získávají a co všechno o vás vlastně Mobilní rozhlas ví?
- Je na tom Česko z hlediska komunikace samospráv špatně a máme se od koho inspirovat?
- Jak bude komunikace samospráv vypadat v budoucnu?