„Lidé si velmi pochvalují upozornění na bloková čištění,“ popisuje přínosy Mobilního Rozhlasu tisková mluvčí Znojma

21. prosince 2020
Město

Ve 13. století bylo Znojmo Přemyslem Otakarem I. povýšeno na královské město. Dnes se pyšní významnými historickými památkami a jedinečnou atmosférou. Zároveň se však vedení Znojma snaží, aby splňovalo standardy moderního města, a proto se svými občany komunikuje chytře prostřednictvím Mobilního Rozhlasu. Zuzana Pastrňáková, tisková mluvčí Znojma, v krátkém rozhovoru zhodnotila fungování služby.

Jak důležitý je pro vás Mobilní Rozhlas směrem ke komunikaci s občany?

Mobilní Rozhlas je jeden z důležitých komunikačních kanálů, který v komunikaci s občany používáme. Jsem zastáncem mixu kanálů, tj. pokud chcete danou informaci dostat k co nejvíce lidem, musíte použít různé informační kanály. Mobilní Rozhlas nám dává jedinečnou možnost cílit naši komunikaci na danou skupinu/skupiny lidí. Také jsme díky němu zavedli pravidelné newslettery, souhrnný email jednou týdně s informacemi o nejaktuálnějším dění ve městě. Přes Mobilní Rozhlas rozesíláme také radniční měsíčník Znojemské LISTY, který je zdarma doručován do každé domácnosti. Ne každý si je ale ze schránky vezme, kdežto v emailu si je třeba prolistuje. Mobilní Rozhlas je také skvělý v případě krizové komunikace. Velmi oceňuji i modul anket, které využíváme pravidelně pro získávání zpětné vazby od občanů zejména v souvislosti s akcemi a veřejnými projednáváními v rámci Zdravého města Znojma.

Využíváte i jiné kanály nebo je to pro Vás ten jediný nejdůležitější? Umíte si představit informování občanů bez Mobilního Rozhlasu?

Kromě Mobilního Rozhlasu využíváme i další kanály. Intenzivně komunikujeme na sociálních sítích (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube), samozřejmostí je uveřejňování tiskových zpráv a novinek na webu města a rozesílání tiskových zpráv do médií a komunikace s novináři. Radnice také vydává měsíčník Znojemské LISTY, které putují do 18 000 domácností ve Znojmě.

K čemu všemu Mobilní Rozhlas využíváte a o čem občany informujete?

Využíváme jej pro pravidelné emailové rozesílky se shrnutím toho nejdůležitějšího. Hojně využíváme také ankety. Nezastupitelnou roli ovšem hraje zejména pro zvýšení informovanosti o blokovém čištění v jednotlivých ulicích. Od jara do podzimu se ve Znojmě každý den čistí několik ulic, což pro řidiče znamená, že si auto musí přeparkovat jinam, jinak mu hrozí odtah. Všude jsou samozřejmě dopředu umisťované dopravní značky, ale někdy je člověk prostě nepozorný a nevšimne si toho. Proto jsme zavedli systém trojího informování. Pokud jste zaregistrovaný do Mobilního Rozhlasu a zadáte adresu, vlastně až tři adresy, kde chcete být informovaný s předstihem o blokovém čištění, tak vám týden dopředu přijde email, tři dny dopředu push notifikace do aplikace a den dopředu SMS zpráva. Musím říct, že toto si lidé velmi pochvalují.

Patříte mezi obce, které mají nejlépe zvládnutou komunikaci směrem k občanům. Co je podle Vás důležité (jak komunikaci vést), aby si občané zprávy četli a měli o ně zájem?

Při komunikaci přes mobilní rozhlas se nám osvědčily tři věci: Pravidelné rozesílky v konkrétní den a čas. Za druhé to je dávat lidem informace, které od nás očekávají (to souvisí s nastavením rozesílání informací ohledně blokového čištění). A v neposlední řadě je zapojení občanů do dění ve městě, do rozhodování, tj. využívat modul anket. Samozřejmě je nutné mít komunikaci atraktivní, hezkou, chytlavou, ale především takovou, která přináší hodnotné informace. Posílání emailů či notifikací „jen tak“, protože „bych měla, ale zrovna nemám co“, nevede k ničemu.

Na jaké druhy sdělení občané nejčastěji reagují a které nejvíce otevírají (čtou)?

Záleží samozřejmě na konkrétní situaci. Ale opravdu se nám osvědčil pravidelný newsletter.

Co byste uvítali do budoucna?

Přiznám se, že jednu věc Vám asi neřeknu. Pořád je v systému Mobilního Rozhlasu co objevovat a často člověk narazí na něco, co buď zatím nevyužívá, ale mohl by, nebo naopak by rád využíval, ale technicky to zatím není možné. Tady ale musím ocenit spolupráci s lidmi z Mobilního Rozhlasu, protože nám vždy vycházejí vstříc.


Související

Kontaktujte nás!